خانه
سایت دانشگاه
11 بهمن 1403
EN
Abadeh Imam Khomeini Hospital
کارکنان
پزشکان
پرسنل جدیدالورود
معرفی بیمارستان
چشم انداز
رسالت بیمارستان
تاریخچه
ریاست بیمارستان
مدیریت بیمارستان
قوانین و مقررات بیمارستان
ساختار سازمانی
ماموریت
مکان جغرافیایی بیمارستان
افتخارات ودستاوردها
بخش های درمانی
بخش های تشخیصی
آزمایشگاه
رادیولوژی
داروخانه
فیزیوتراپی
بخش درمانی
جراحی زنان
اطفال
داخلی
جراحی عمومی
CCU
ICU
NICU
دیالیز
مامایی
اورژانس
اورژانس قلب
آنژیوگرافی
واحدهای اداری
امور عمومی
امور قراردادها
فناوری اطلاعات
تجهیزات پزشکی
تدارکات
تغذیه
حراست
حسابداری
درآمد
دبیرخانه
روابط عمومی
مدارک پزشکی
مددکاری
آموزش
امور حقوقی و رسیدگی به شکایات
راهنمای مراجعین
نقشه بیمارستان
آدرس بیمارستان
خدمات قابل ارائه
پزشکان متخصص بیمارستان
نحوه پذیرش بیماران
منشور حقوق بیماران
منشور اخلاقی کارکنان
بیمه های طرف قرارداد
قوانین ومقررات بیمارستان
پاسخگویی و رسیدگی به شکایات
فرم های مورد نیاز
شماره های تماس
دفترچه راهنماي بیماران
سوالات متداول
اعمال جراحی شایع در بیمارستان
اعضای کمیته اخلاق بالینی بیمارستان
آموزش به بیماران و همراهان
تعرفه ها
ساعات ملاقات
خدمات الکترونیک
خدمات الکترونیک
میز خدمت الکترونیکی
گزارش خطا
نوبت دهی الکترونیک درمانگاه
فرم الکترونیکی طرح شکایات
پرسشنامه سنجش رضایتمندی شغلی کارکنان
مشاهده جواب آزمایش
چک لیست رضایتمندی پزشکان
پرسشنامه فرهنگ ایمنی بیمار
درمانگاه
برنامه پزشکان درمانگاه تخصصی
نوبت دهی اینترنتی(پذیرش 24)
نوبت دهی تلفنی درمانگاه تخصصی
تماس با ما
آدرس
شماره های تماس
صفحه اصلی
خدمات الکترونیک
پرسشنامه فرهنگ ایمنی بیمار
پرسشنامه فرهنگ ایمنی بیمار
همکار ارجمند:
با سلام ضمن تشکر از زحمات و تلاش های جنابعالی/سرکارعالی در اجرای برنامه ایمنی بیمار، به استحضار می رساند این پرسشنامه به منظور سنجش فرهنگ ایمنی بیمار در اختیار شما قرار گرفته است. لذا خواهشمند است با پاسخگویی دقیق و صحیح به سوالات، ما را در شناسایی نقاط قوت و ضعف اجرای این برنامه در بیمارستان یاری فرمایید،
یک رویداد:
به عنوان هر نوع خطا ، اشتباه ،حادثه، تصادف یا انحراف ; صرفنظر از اینکه منجر به صدمه به بیمار شده یا نه تعریف می گردد ایمنی بیمار: به عنوان پیشگیری و جلوگیری از صدمات بیمار یا عوارض جانبی ناشی از فرآیندهای ارائه خدمات درمانی تعریف می شود.
اطلاعات فردی
سن:
...
زیر 30 سال
بین 31 تا 35 سال
بین 36 تا 40 سال
بین 41 تا 45 سال
بین 46 تا 50 سال
بالای 51 سال
پست سازمانی:
نوع شیفت:
...
صبح کار
عصر کار
شب کار
شیفت در گردش
سابقه کار در بیمارستان:
...
کمتر از 1 سال
1 تا 5 سال
6 تا 10 سال
11 تا 15 سال
16 تا 20 سال
21 سال و بیشتر
سابقه کار در بخش/واحد محل خدمت فعلی:
...
کمتر از 1 سال
1 تا 5 سال
6 تا 10 سال
11 تا 15 سال
16 تا 20 سال
21 سال و بیشتر
متوسط ساعت کاری شما در هفته:
...
30 تا 35 ساعت
36 تا 40 ساعت
41 تا 45 ساعت
46 تا 50 ساعت
51 تا 55 ساعت
سابقه کار در مراکز درمانی:
یا شما در سمت فعلی، معمولا تماس یا تعامل متقابل با بیمار دارید؟
...
بله
خیر
طی یکسال گذشته شما چند مورد گزارش وقایع ناخواسته/فرم خطا تکمیل و ارسال نموده اید؟
...
صفر
1 تا 2 مورد گزارش
6 تا 10 مورد گزارش
10 تا 20 مورد گزارش
21 گزارش یا بیشتر
واحد کاری شما
کارکنان در این واحد از یکدیگر حمایت می کنند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
تعداد کارکنان برای انجام کار کافی می باشد:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
زمانی که نیاز به انجام دادن کار زیاد در مدت کوتاهی هستیم همگی به عنوان یک تیم دور هم جمع می شویم تا به کمک هم آن را انجام دهیم:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
در این واحد کارکنان با احترام با یکدیگر برخورد می کنند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
زمانیکه یک قسمت در این واحد با کار زیادی روبرو می شود سایر قسمت های واحد به کمکشان می شتابند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
کارکنان در این واحد ساعت های طولانی کار می کنند (بیش از زمان ایده آل کار پرسنل برای مراقبت از بیمار):
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
کارکنان این واحد فعالانه کارهای مختلفی را به منظور بهبود ایمنی بیمار انجام می دهند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
ما از کارکنان موقت بیش از حد استاندارد (ایده آل برای مراقبت از بیمار) استفاده می کنیم:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
کارکنان احساس می کنند اشتباهاتشان باعث می شود که در مورد آن ها طرز فکر تغییر کرده و به گونه ای دیگر به آنها نگریسته شود:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
در اینجا اشتباهات منجر به تغییرات مثبت میشود:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
تنها شانس و اقبال باعث میشود که اشتباهات جدی تر در اینجا اتفاق نیفتد:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
وقتی حادثه ای گزارش می شود احساس می شود که بیشتر درباره شخص نوشته می شود تا خود مساله:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
پس از آنکه به منظور بهبود ایمنی بیمار تغییراتی ایجاد کردیم اثر بخشی تغییرات را مورد ارزیابی قرار می دهیم:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
ما در وضعیت بحرانی کار می کنیم یعنی سعی می کنیم حجم زیادی از کار را با سرعت بسیار زیاد انجام دهیم:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
ایمنی بیمار هیچگاه برای کارهای بیشتر فدا نمیشود:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
کارکنان نگران این هستند که اشتباهاتشان در پرونده شغلی آنها ثبت شود:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
در این واحد مشکلات مربوط به ایمنی بیمار وجود دارد:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
سیستمها و رویه های موجود در این واحد در جلوگیری از بروز خطا به خوبی عمل می کنند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
سوپروایزر و مدیریت
سوپروایزر / مدیر این واحد هنگامیکه مشاهده می کند کاری بر طبق رویه های ایمنی بیمار انجام گرفته از کارکنان تشکر کرده و از آنان تمجید میکند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
سوپروایزر / مدیر این واحد به طور جدی به پیشنهادات کارکنان برای بهبود ایمنی بیمار توجه میکند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
زمانیکه فشار کار زیاد می شود ، سوپروایزر / مدیر از ما میخواهد که سریعتر کار کنیم، حتی اگر به معنی میانبر زدن (عدم انجام قسمتی از کار) باشد:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
سوپروایزر / مدیر این واحد از مشکلات مربوط به امنیت بیمار که به میزان زیاد رخ میدهد چشم پوشی میکند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
ارتباطات
به ما درباره تغییراتی که بر اساس گزارش های حوادث ناخواسته صورت می پذیرد باز خورد داده می شود:
...
همیشه
اغلب
گاهی
به ندرت
هرگز
کارکنان در صورت مشاهده عملی که ممکن است برای بیمار ایجاد مشکل کند آزادانه و با صراحت لب به سخن می گشایند:
...
همیشه
اغلب
گاهی
به ندرت
هرگز
ما از خطاهایی که در این واحد اتفاق می افتد مطلعیم:
...
همیشه
اغلب
گاهی
به ندرت
هرگز
کارکنان می توانند آزادانه اقدامات و تصمیمات مسیولین بیمارستان را مورد پرسش قرار دهند:
...
همیشه
اغلب
گاهی
به ندرت
هرگز
در این واحد ما در رابطه با راه های مقابله با وقوع مجدد خطا به بحث می نشینیم:
...
همیشه
اغلب
گاهی
به ندرت
هرگز
کارکنان زمانیکه احساس می کند اقدامی می تواند ایمنی بیمار را به مخاطره بیاندازد از تذکر دادن و جویا شدن دلیل انجام آن هراس دارند:
...
همیشه
اغلب
گاهی
به ندرت
هرگز
تکرار گزارش حوادث
هنگامی که اشتباهی رخ میدهد، ولی پیش از آنکه بیمار را تحت تاثیر قرار دهد کشف و تصحیح میشود این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند:
...
همیشه
اغلب
گاهی
به ندرت
هرگز
هنگامی که اشتباهی رخ میدهد اما آن اشتباه به اندازه ای مهم نیست که بتواند به بیمار صدمه بزند این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
همیشه
اغلب
گاهی
به ندرت
هرگز
هنگامی که اشتباهی رخ میدهد که می تواند منجر به آسیب زدن بیمار شود، ولی در نهایت هیچ اتفاقی برای بیمار نمی افتد این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند:
...
همیشه
اغلب
گاهی
به ندرت
هرگز
وضعیت فرهنگ ایمنی
به طور کلی وضعیت ایمنی بیمار را در بخش / واحد محل کار خود در بیمارستان چگونه ارزیابی می کنید:
...
عالی
بسیار خوب
قابل قبول
ضعیف
بسیار ضعیف
بیمارستان شما
مدیریت بیمارستان جو کاری را بوجود آورده که ایمنی بیمار را ارتقا می بخشد:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
واحدهای بیمارستانی با یکدیگر به خوبی هماهنگ هستند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
در هنگام جابجایی بیماران از واحدی به واحد دیگر ممکن است بعضی چیز ها از قلم بیفتد:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
همکاری خوبی بین واحدهایی که نیاز به کار با یکدیگر دارند وجود دارد:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
اطلاعات مهم در مورد مراقبت از بیمار اغلب به هنگام تغییر شیفت از دست میرود(گم می شود):
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
کار کردن با کارکنان سایر بخش های بیمارستان برایمان ناخوشایند است:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
اغلب در مبادله اطلاعات ما بین بخش های بیمارستانی مشکل بوجود می آید:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
اقدامات مدیریت بیمارستان نشان می دهد مسیله ایمنی در بیمارستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و جزء اولویت هاست:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
به نظر می رسد که مدیریت بیمارستان فقط پس از رخ دادن یک حادثه ناخواسته به مساله ایمنی بیمار علاقمند شده و توجه نشان می دهد:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
واحدهای بیمارستانی به منظور فراهم کردن بهترین مراقبت برای بیماربه خوبی با یکدیگرکار می کنند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
تغییر شیفت کارکنان در این بیمارستان برای بیماران ایجاد مشکل می کند:
...
کاملا موافق
موافق
نه موافق، نه مخالف
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
از نظر شما نقاط قوت گروه مدیریتی چه مواردی میباشد ؟(رییس، مدیر پرستاری، مدیر اداری، مدیر امور مالی، مسئول بهبود کیفیت) درصورت پاسخ ۵ امتیازتعلق می گیرد:
تصویر امنیتی
?
ثبت اطلاعات